bli min tårgas-baby

nej, jag har ingen bloggtorka. bara en allmänt dålig dag. försov mig, kom till jobbet en minut över nio och butiken var redan full av tyskar. sprang ner och bytte om till 1800-tals dräkten, dessutom har någon snott min vanliga kjol, så nu måste jag ha vinter-versionen som är gjord av jätte tjockt tyg vilket resulterar i att jag svettas ihjäl. hur som helst hade en i personalen fått ledigt så det var bara jag och bagare Lars. stress stress stress och 90% är tyska damer och herrar som tror att tyska är ett språk som alla talar. och som inte förstår att jag inte förstår. nå ja, nu är det bara en dag kvar, sen är det helg och ledighet.

nu sitter jag och hoppas på att min systeryster ska komma hem från sandra snart, så vi kan dricka thé och prata massor om hur hennes vecka i sicilien var. i sicilien? på sicilien? vad säger man förresten?


Kommentarer
Postat av: TERRE

det är ju bara till att säga "HALLO HALLO, BITTE DANKE, JA JA, AUFVIEDERSEHEN" ;D

2009-08-20 @ 21:22:10
URL: http://machinegun.blogg.se/
Postat av: Anonym

man säger givetvis "på sicilien" eftersom det är en ö

2009-08-20 @ 22:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback