die when you die when you die you're gonna die

vi hade en halvlivlig diskussion på jobbet idag, angående svininfluensan. vad annars dessa dagar? och det finns få saker som gör mig tröttare för tillfället än svininfluensahysterin. eller jo, hysterin kring svininfluensavaccinet. jag kräks på allt kring den där sprutan.

jag vet att många på jobbet tycker att jag är en jävla motvalskärring, och att många andra tycker att jag är en idiot för att jag inte tänker vaccinera mig. men jag tillhör ingen riskgrupp, jag vet inte exakt vad vaccinet innehåller. jag vet inte vad det kan ge för biverkningar i framtiden, och det vet inte forskarna heller eftersom att de har begärt åtalsimmunitet. och är det egentligen rimligt att lägga flera miljarder på massvaccinering, skulle det inte kunna räcka med riskgrupperna?

jag förstår grupper av människor som vaccinerar sig. barn vars immunförsvar inte är detsamma som en vuxens, äldre människor med samma skäl, människor med astma/diabetes/hjärtproblem osv osv. däremot folk som bara gör det för att göra det kan jag inte förstå. jag tycker att det är rimligt att lägga lite tanke på vad en bra anledning kan vara innan man går och ställer sig i vaccinationskön, eftersom att man inte vet vilka biverkningar och följder vaccinet kan ge. om regeringen till exempel gav dig spik gratis och sa: "ät för det är bra", skulle man vara en idiot om man inte åt då? då tycker jag snarare att idioter är de som bara gör som de blir tillsagda, utan att tänka själva.

så tycker jag. och i fortsättningen när detta ämne kommer på tal tänker jag ta på mig den cyniska, och högst provokativa rollen, och hävda att alltihopa är en bluff, att alla som vaccinerar sig kommer att dö eller att svininfluensan inte finns egentligen, att allting bara är ren korruption. att det snart kommer att komma ett "virus" som tar död på alla som regeringen inte kunde lura med sitt vaccin.

nu har jag kräkts klart på svinflunsan, allt är ändå bara frågor som endast framtiden kan svara på.


Kommentarer
Postat av: Fanny

hahah, älskar bilden! ja, jag är också trött på allt tjat! alla säger att england är drabbat, men jag har inte märkt nåt. alla säger att brasilien är värst, men laura har inte märkt nåt heller.. ska försöka ta de innan jag åker, men det känns lite onödigt.. palla! miss u btw! kom till brighton och festa!! :)

2009-11-19 @ 22:17:01
URL: http://portslade.blogg.se/
Postat av: Fill3

alla vet ju att judarna styr världen med hjälp av en grupp på fem "överjudar", dom snor våra pengar och har skapat svininfluensan för att döda den kristna tron.

2009-11-19 @ 22:30:56
Postat av: fia

Tur att jag kom undan din vrede min min diabetes hehe. hoppas att fill3:s kommentar är ett skämt. haha

2009-11-20 @ 00:34:51
Postat av: johan

2009-11-22 @ 16:10:50
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: johan

HORKUKEN ATT HELA MIN TEXT I KOMMENTARSFITTAN FORSVANN. JAVLA ANUSKUUUUUUUK. Jag skrivr fran min mobiltelefon o.det tog fan en kvart!!!!!!!!!!

2009-11-22 @ 16:12:56
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: lollo

johan: haha, åh nej! skriv igen, du har ju alltid en välmotiverad åsikt, i want to know!

2009-11-22 @ 19:31:56
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback