svinflunsan eller järnbrist?

igår trodde jag att jag hade drabbats av svinsjukan. alla symptom stämde överens med mitt befinnande. trött - check. yrsel - check. illamående - check. ont i halsen - check. hosta - check. feber - inte check.
efter som att jag jobbar med polkagrisar och människor hela dagarna tyckte jag att det var säkrast att gå hem. så efter att ha pratat med vårdcentralen som sa att det antagligen var svininfluensan, men skulle kolla av med läkarna och höra av sig sedan.
jag gjorde varje fall det bästa av situationen, det vill säga, laddade upp med frukt, godis och julmust för att kurera mig. när jag varit hemma i några timmar, ätit frukt och godis och kollat på film så ringde vårdcentralen tillbaka. och konstaterade att eftersom jag inte har feber så har jag inte svininfluensan. skönt, tänkte jag, men tänkte sedan snabbt om, om det nu inte är svinflunsan, vad fan är det då? kan det vara nån annan, vanlig, influensa? brist på något? järnbrist? det blir man väl trött och orkeslös av? någon som har egna erfarenheter eller har lite läkarblod i sig och kan hjälpa mig? jag blir galen av att vara hemma och "sjuk" när jag inte har feber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback