oh, it's a mystery to me, we have a greed with which we have agreed

på tal om shopping. jag kollade på sista programmet av Svenska Hollywoodfruar igår. efter första avsnittet tyckte jag att de alla tre var helt dumma i huvudet, nu har jag sett alla avsnitten och det tycker jag inte längre. jag tycker att Maria Montazami är pretty fucking lovely. rolig varje fall, och snäll. särskilt mot hennes barn, till skillnad från Anna Anka som skriker och gapar på sina ungar, tvingar dem till att modella och grejer. och den där Agnes-Nicole som tog med sina barn på pistolskytte som "family-time".
det de tre har gemensamt är varje fall en aning besatthet av shopping. shopping och ägande av dyra saker. dyra hus, dyra bilar, dyra kläder och dyrt krimskrams.

jag skiter i och för sig i om det är dyrt, men själva ägandet. och det är såklart inte bara dem, halva värden kretsar ju runt saker. att alltid ha det senaste, senaste kläderna, senaste mobilen, senaste och största platt-tvn osv. sånt kan göra mig galen.

jag tror inte att det är sunt att ha mer saker än vad man tänker. jag må låta som någon slags stenåldersmänniska i dagens läge. men fixering vid prylar är så jävla onödigt rent ut sagt. alla får givetvis göra vad de vill, men jag tror högt på att man som människa känner sig mer tillfreds under och när livet börjar ta slut om man lagt sin tid på att ta reda på vem man är, vad man har för värderingar, känna sina känslor, uppleva nya saker, njuta av relationer till andra människor och att bli ett med sig själv och sina tankar istället för att lägga fokus på att tjäna ihop pengar för att köpa och köpa och ha och ha.

Vad tror ni? Lever jag på fel århundrade? Uppskattar jag inte materiella ting så som andra eller kanske ni? Tell me, kära vänner!



Kommentarer
Postat av: fia

Haha, jag äslkar också Maria. Goaste valium-morsan!

2009-10-06 @ 21:14:06
Postat av: Johan

OJ....var ska jag börja? Ja för det första leder inte det ena till det andra i det här fallet. Det finns ingenting som säger att dyra feta bilar, dyrt hus, dyrt krimskrams massa pengar o massa dyra fina prylar gör en olycklig. Tvärtom, studier har visat att deppressioner och självmord har högre frekvens bland fattiga människor i västvärlden jämfört med rika männiksor i samma del av världen. Med det sagt så fattar jag ju att man inte blir lyckligare som miljardär än som miljonär, nej, men man blir definitivt inte olyckligare av att ha mycket pengar och ha ett jobb där man tjänar bra. Snarare tvärtom.



Det finns verkligen ingenting som säger att man inte kan "ta reda på vem man är, vad man har för värderingar, känna sina känslor, uppleva nya saker, njuta av relationer till andra människor och att bli ett med sig själv och sina tankar" som jag sa innan, snarare är det lättare att göra det med massa pengar på banken.



USCH och äckel och spott o fy...det här inlägget, så som du formulerade det är fan det störigaste jag läst på länge! Du stör mig mer än Anna Anka.



Med det sagt, jag gillar dig Lollo. Jag gillar dig massvis :D

2009-10-06 @ 22:45:05
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: Johan

...och om jag vann 150 miljoner kronor på lotto, då skulle jag bli en lyckligare människa. En Lamborghini i mitt garage skulle göra mig genuint lyckligare som människa. Sådetså! ;P

2009-10-06 @ 22:46:21
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback