where do you go with your broken heart in tow?

okej, igår kväll skrev jag det sista, antagligen någonsin, blogginlägget på min förra dator, min baby. min baby som började bli gammal och grå. jag har nämligen köpt en ny dator nu, en laptop från HP. de flesta i min nuvarande situation skulle antagligen vara överlyckliga, men inte jag. jag känner mig sorgsen. jag har ju haft min gamla baby hur länge som helst. den var ju en av mina bästa vänner, jag var ju van vid att den tog mycket plats, att den surrade högt och för jämnan, att jag inte kunde ha igång massa program samtidigt, att jag inte kunde ha så mycket saker på den. nu har jag en lagom stor apparat som är jätte tyst, som jag kan göra massa saker på samtidigt och som jag kan spara en jäkla massa på också.

jag vet att jag kommer att älska min nya kompis av hela mitt hjärta så småningom, men just nu sörjer jag min gamla. separationsångest var ordet.


Kommentarer
Postat av: julz

Ge den ett par dagar, den kommer surra som fan, bränna ditt knä och dina fingrar, bli segare än sirap och börja reboota sig själv och ge dig bluescreen och tålamodspoäng om du lyckas starta om den utan att ha klappat igen skärmen några gånger :>

2009-10-15 @ 20:41:46
Postat av: Erik

det hade jag också när vi skiljdes åt :(

2009-10-19 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback