stora tankar i lilla berg och dalbanan

jag har ett nytt tidsfördriv, ett facebookspel som heter Roller Coaster Kingdom. det går ut på att bygga ett nöjesfält, man börjar på nivå ett och samlar poäng genom att folk åker ens attraktioner och på så sett levlar man sig uppåt. för varje ny nivå så får an tillgång till att köpa fler och bättre attraktioner och mat/dryckstånd! superkul är det!
jag berättade om detta på jobbet, vilket fick oss att komma till spelet Rollercoaster Tycoon som alla spelade när vi var små. hur listig man var när man höjde paraplypriserna till skyarna när det började regna och att man anställde folk som sopade bort spyor från åksjuka besökare. vilka tider säger jag bara.
eftersom att jag saknar de tiderna en aning så har jag laddat ner RCT nu och planerar att spela det hela min lediga dag, med undantag för matlagning och lite pyssel hemma.

roller coaster kingdom på fb, visst blir man glad av alla pastellfärger?!

rollercoaster tyccon 1, drömmarnas spel

rollercoaster tycoon har visst utvecklats sen min tid och finns nu i version 3 med ja, klockren grafik om man jämför med mina tider. bud på att ladda ner det sen också?


Kommentarer
Postat av: sandra

såg att du spelade det på fb, så jag gjorde som du gjort nu och laddade hem det, sjukt sugen på att spela det blev jag !!

2009-09-22 @ 18:28:09
Postat av: Cissi

vart har du tankat det? :D fan vilken nostalgi!

2009-09-22 @ 22:12:21
URL: http://cissibajs.blogg.se/
Postat av: julz

Usch rollercoaster kingdom är astråkigt efter alla uppdateringar :(

2009-09-24 @ 18:35:08
URL: http://icando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback