malta pt 6, valetta pt 2

sista dagen på Malta strosade vi runt i den mysiga huvudstaden Valetta i många många timmar i väntan på flyget hem. och eftersom att foto är lite av en passion för mig så kommer en hel del turistbilder nu. tråkigt, tänker ni, men vet ni vad, det kompenseras med några av Evves kommentarer under resans gång.

Evve: Du, Lollo, jag har tänkt på en sak. Har vi samma måne i Sverige som här på Malta?

Evve: Jag tänkte på en sak.. Eller, fan va dum jag är!
Jag: Vad är det nu?
Evve: Nej, jag tänkte fråga vad tonfisk är gjort av, men jag kom på det.

Jag: Vi måste köpa mjölk till kaffet sen också.
Evve: Jaa... Om dom har mjölk på Malta...


en av många fina katedraler








Fort St Elmo








St Johns square


st johns katedral, som jag hade kunnat döda för att gå in och kolla i, var dessvärre stängd för att det var söndag




Auberge de Castille


Auberge de Castille




barracca gardens


barracca gardens


barracca gardens


barracca gardens




grand harbour




evve njöt av skugga och bok medan jag strosade runt i
barracca gardens






Kommentarer
Postat av: Ugly Duckling

HAHAHAHAH Lollo, du lyckas alltid få mig att skratta:P hemskt att du tar med mina kommentarer.. grr.. å TA BORT BILDEN PÅ MIN DUBBEL HAKA :P GAAAH!

2009-09-28 @ 14:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback