you built me up with your wishing hell

såhär har min dag sett ut;

thé i mängder, apotekethalstabletter (inget annat funkar på riktigt), alvedon, glass, böcker och TV. sällskap till mig och detta har Nelly, det lilla odjuret, varit.

häromdagen var jag på konsum och såg att både Slashs självbiografi och Nikki Sixxs Heroin Diaries har kommit ut på pocket. efter att ha jag läste Mötley Crües självbiografi, The Dirt, som de skrivit med Neil Strauss, fick jag en ny favoritbok, den är så fruktansvärt sjukligt bra. allt de har upplevt och hur de tillsammans med Neil berättar det. varav jag för längesedan köpte Nikkis Heroin Diaries, vilken jag blev väldigt besviken på. delvis kanske för att han skrivit utan Neils hjälp, men främst för att den är så långrandig, det kändes som att det var samma visor om igen, långtråkig. hur som helst så köpte jag Slashs självbiografi och har nu börjat läsa den, den verkar redan lovande.

och som ni kanske förstår så gillar jag självbiografier. jag älskar självbiografier, om de är intressanta, varierande och inte bara skrivs att en halvtaskig b-kändis som vill ge ut en bok. jag läste precis klart Marilyn Mansons självbiografi, den var helt okej, men den kunde varit riktigt riktigt bra om han hade skrivit den nu och inte 1997. idag hade han med all säkerhet haft hundra gånger mer att berätta om, vilket hade gjort den mycket mer intressant. men men, jag ser framemot Slashs berättelser.







Kommentarer
Postat av: Johan

Du borde läsa Scar Tissiue av Anthony Kiedis. Vokalist och gitarrist i RHCP

2009-09-17 @ 22:41:23
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: fia

Håller med om att manson gav sig på en bok för tidigt, men tycker ändå att den va riktigt bra. :)

2009-09-17 @ 22:50:52
Postat av: Cissi

Heroin Diaries är ju hans dagbok rakt av, därav anledningen att han inte skrivit den tillsamans med Neil Strauss :P

2009-09-20 @ 14:26:07
URL: http://cissibajs.blogg.se/
Postat av: lollo

johan: är den bra? extraordinär eller helt okej?



fia: javisst är det så, men jag tänker ändå på hur galet bra den hade kunnat vara om han hade väntat.



cissi: jo fast det är ju inte hans dagbok rakt av, han har skrivit den med Ian Gittins.

2009-09-20 @ 15:15:22
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback