medans stjärnorna föds och dör

idag har jag så gott som bara suttit inne och pluggat, surat lite över att inte kunna sitta på en uteservering och dricka öl eller pimpla kaffe, men sånt är livet antar jag. i söndags gjorde jag prov i både naturkunskap b och matte b. jag fick tillbaka naturprovet idag, jag fick 34 poäng av 40 möjliga, det var bra tyckte jag, särskilt med tanke på hur jag råpluggade hälften av det precis innan.

lite kul har jag haft idag varje fall, när jag lagade mat och fick vara lite kreativ som kontrast till pluggandet på konsekvent sannolikhetslära och statistik. hursomhelst blev det asiatiskt idag. jag gjorde en laxgryta med kokosmjölk, curry, koriander, chili, vitlök, räkor och lite annat smått och gott som jag hittade här hemma. jag älskar att laga, hitta på och smaka av efter hand själv istället för att alltid följa recept. Lina tyckte att det var bedårande gott, så jag kanske ska börja skriva en kokbok istället för att plugga matematik, vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback