glöggparty on my own

För ett tag sedan kom jag "hem" från Ikea, jag skulle ge tjejerna i restaurangen lite polkagodis och då fann jag, på ett litet bord,  glögg! En av de saker jag saknar mest med att vara borta och jobba såhär i juletid, förutom Dave och familjen, är att dricka glögg och bara julmysa! Så gissa om jag blev glad, särskilt idag på lucia och allt. Lucia får mig alltid att sakna mina små syskonbarn, att få gå och titta på dem när de lussar på dagis och i skolan. Det gör alltid lite, lite, ont att inte kunna vara med när de gör sånna där saker som är så stora och viktiga för dem. Dock har jag pratat med dem på telefon, Svea sa att hon kunde ringa och sjunga för mig imorgon, då blev jag glad! Dessutom ger jag ju dem paketkalendrar, och i dagens paket fanns även ett brev så de vet att jag inte har glömt bort dem, de små liven.

Nu ska jag se om jag kan hitta nått luciafirande att titta på på tv, jag återkommer senare med en fin händelse som jag var med om på Kurvan idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback