klippa + klistra = julpyssel = underbart

Ni ska veta att jag njöt som bara den av att vara hemma igen i söndags, jag gjorde allt som jag hade längtat efter under mina veckor på vift. Jag drack glögg med familjen, jag gosade med Dave hela dagen, jag lyssnade på julmusik och framför allt så julpysslade jag. Det enda jag inte gjorde som jag saknat var egentligen att laga mat.

Julpysslet för dagen gick ut på att pyssla ihop etiketter till alla julklappar som inhandlats under månaden, de flesta vet att jag är något av en pedant när det kommer till att slå in julklappar och liknande. Så ni som inte vet, nu vet ni det. Jag skulle aldrig, inte ens i tider av panik, gå och köpa vilket omslagspapper som helst, för att inte tala om band och etiketter, jag avskyr lockade plastsnören och "klistra på-etiketter". Nej, någon stil måste det vara!

Och till er som har tänkt att ge mig något och slagit in det i en tidning, dragit runt ett plastsnöre och skrivit att det är till mig på paketet, känn ingen ångest, jag bryr mig verkligen inte om hur paket jag själv får ser ut, enbart om utseendet på dem jag ger bort. Eftersom att tanken för mig är det som räknas, så lägger jag gärna ner mängder av tid, tankar och omsorg på både utsida och insida av mina julklappar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback