tillbaka till jobbet

Jahopp, då var mina två semesterveckor över. Två fantastiska veckor.
Idag har jag jobbat igen, 13.00-21.30 + en timmas övertid. För två och en halv vecka sedan, när jag gick på semester på midsommar var det lugnt i butiken, nu kryllar det av turister. Det är svettigt och varmt och man står eller springer runt non-stop, blöt som en hund med svullna ömmande fötter. Blir smått yr av den kvava luften och doften av socker. Det var hemskt skoj att träffa alla jobbarkompisar igen, mindre kul med själva jobbandet. Dagen har gått extremt långsamt idag, men man vänjer sig, som tur är, om några dagar är jag peppad till max. Då kommer tiden rusa genom dagarna, jag kommer vara pigg och glad, vant mig vid värmen och mina fötter vid träskorna igen. Ja, så blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback