adventsstäd/pynt

Igår storstädade jag och Dave inför advent. Det tog sin lilla tid, men åh så rent och fint det blev till slut! Avslutningsvis drog vi på lite julmusik och satte upp adventsljustaken, tomtar och annat krimskrams får faktiskt vänta tills veckan innan jul, det blir lätt för mycket av julhysterin innan ändå.

Om några timmar sitter jag på Swebus på väg till Stockholm, för att sprida lite lagom julhysteri (läs julmys) i en vecka på IKEA Kungens kurva. Det ska bli jättekul, men ändå alltid lika småsorgligt att lämna julmyset hemma. Ord kan inte beskriva hur mycket jag saknade att dricka glögg och äta en lussekatt med familjen förra året jag var på IKEA, att gå och kolla på syskonbarnens luciafirande, att traditionsenligt baka pepparkakor hos mormor, sitta inne och mysa med Dave när det är så kallt att man vägrar att gå ut, eller att på en ledig söndag bara slänga ihop lite julgodis. Men en vecka går snabbt, inte att förglömma, då får jag passa på att göra allt sådant jag saknat innan det bär av igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback