val 2010

Jag håller på att städar och donar, få det rent och snyggt lagom till den stora dagen. Idag är ju, som ingen säkerligen har missat, valdagen här. Jag har sett fram emot idag, att gå till vallokalen och känna att mina åsikter räknas. Nog för att jag alltid har haft åsikter, men det här är första året som jag får rösta, vara med och påverka.
Det känns fint och bra, så om några timmar ska jag ta på mig en fin klänning och gå ner till lokalen, känna mig glad och tacksam över att bo i ett land där jag faktiskt får rösta, känna ilska över alla som skiter i att rösta när det finns så många i världen som blir mördade av att bara ha en åsikt. Känna ännu mer ilska över de idioter som lägger sin röst på SD. Men framför allt så ska jag vara glad och viktig denna valdag. Debatterna och utfrågningarna som jag älskar är över, nu återstår det bara att rösta och sedan vaka.

Kommentarer
Postat av: Sofie/tranås

nu har jag kollat din blogg typ fyra gånger utan att du har skrivit något nytt, skärpning här va! Kram Sofie

2010-10-27 @ 22:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback