andas svensk luft

Igår kom jag hem till Gränna och Sverige igen. Bestämde med Lina att jag skulle komma då och överraskade resten, vilket var kul. Det är tur att jag är här, bokstavligt talat. Jag som är sen ända in i själen kom givetvis två minuter för sent till 37:an, bussen från oss till sentralstationen, och tidigt på morgonen går 37:an bara varje kvart, istället för var femte minut. Jag missade alltså 37:an med två minuters marginal och det var alltså tretton minuter tills nästa buss skulle gå, det tar fem minuter med bussen ner till sentralstationen, klockan var 07.07 och bussen gick 07.25, jag hade alltså inte tid att vänta på nästa 37:a. En minut senare kom en annan buss, som skulle till Grensen, ett ställe strax vid Karl Johan, bättre än inget tänkte jag och hoppade på, med planen att springa resten av biten till stationen. Jag frågade busschauffören var det var bäst för mig att hoppa av, med tanke på min situation. Han föreslog att jag skulle vänta på nästa 37:a istället, och jag förklarade att jag inte hade tid. Så vi åkte, och när vi kom fram till Grensen så frågade jag om det var bäst att hoppa av här, och då säger han "Nej, vet du vad? Jag kör dig till stationen!", jag trodde inte att det var sant, men han körde mig dit, och inte till hållplatsen där, utan fram till dörren på bussterminalen, jag tackade och bockade på det allra ödmjukaste sätt och förklarade att han precis hade räddat påsken, födelsedagar, min ekonomi osv. Snälla, fina, busschaufför, tack ännu en gång! Nu saknar jag Oslo-livet lite och Dave mycket, men Dave kommer trots allt hem till Gränna imorgon han också, och det är, förutom underbart att träffa familj, släkt och vänner, skönt att andas luften på landet, trots att den för tillfället luktar gödsel. Den avslappnade miljön och människor som inte riktigt är på väg någonstans, grönska överallt och naturliga blommor istället för de planterade i Oslo. Harmoni i min själ.

Kommentarer
Postat av: fia

Ååh! Jag älskar sådana busschafförer! Helt fantastiska. Har jag visat den där filmen när chaffören på swebus sjöng i högtalarna? Så underbar.

Ses imorgon babyloooove!

2011-04-20 @ 22:57:14
URL: http://fiafineass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback