ge mig nåd, ge mig nya skor

Jag kom precis hem från andra dagen på Scandic. Idag var jag alltså frukostvärdinna, vilket mest gick ut på att plocka disk, säga god morgon till gästerna och fråga om de sovit gott. När frukosten var slut vid 10 började jag förbereda inför konferansgästernas lunch, vilket innebar i princip samma sysslor som igår. Även denna dagen har varit jättekul, efter redan ett par timmar fick jag dock riktigt, riktigt ont i fötterna. Den vänstra var värst, jag kunde knappt stödja på den, det var samma sak när jag hade jobbat min andra dag på Lekter´n, och även igår kväll. Jag har alltså konstaterat att jag snabbt behöver att par nya skor. Mina svarta, superplatta, tygskor är allt annat än ergonomiska, trots att jag har sulor i dem som ska vara ett bra stöd för fötterna. Jag kan knappt njuta av att vara på Scandic, så illa är det, och jag kan meddela att jag är van vid att springa runt eller stå hela dagarna, jag har aldrig haft ett sittande jobb. Nej, ge mig nya skor, snälla någon! Ett par riktigt bra sådana helst så jag slipper gå runt och tro att mina fötter håller på att trilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback