semester i strömstad

Nu är som bekant min och Daves semester slut, och jag har återigen tid att blogga. De första av våra semesterdagar spenderade vi i Strömstad. Vi åkte båt, fick motorstopp med båten, lagade god mat från havet, drack vin, hade räkafton och pratade och gosade oss framför öppna spisen. Vi hade det allmänt lugnt och bra helt enkelt.
Vi kom fram på förmiddagen, strosade runt i Strömstad och köpte färsk fisk och andra saltvattens-djur. Sedan åkte vi till Öddö, där Daves sommarhus är, packade nya väskor och åkte ut med båten.
Jag slappade i solen med Dave fixade bensin och sånt till båten.
Sedan var det dags att gå ner till det salta vattnet.
Viktor var också med.
Båtmotorn krånglade länge men till slut fick Dave igång den på något vis.
Vi åkte runt bland olika öar för att hitta någon bra att hänga på.
Mitt i allt la motorn av. Vi hade inga årklykor så killarna fick paddla in till första bästa ö.
Vi slappade och drack lite öl.
På ön fanns det mycket måsar, och ute på vattnet såg vi en säl!!
Sedan försökte Dave få igång motorn igen, men utan framgång.
Så Dave och Viktor fick paddla igen.
Sedan kom Mia och Roffe och vi blev bogserade in till land igen.
Vi kom hem till huset och Dave började filéa vår färska rödspätta.
Dave försökta locka på Grayham med hjälp av rödspättan.
Dave fixade iordning vår färska krabba som vi mumsade på medan vi väntade på att grillen skulle bli klar.
Gottgottgott!
Vi rullade ihop rödspätte-filéerna, la dem i en foliebytta tillsammans med dill, gullök och vitt vin och la på grillen. Vi fick potatis som Roffe odlat och kokade med dill, gjorde en kall romsås och en god sallad.
Sedan drack vi vin och mös vid brasan, vilket vi gjorde varje kväll.
<3

Kommentarer
Postat av: Mammi

Det ser verkligen mysigt ut i sommarstugan i Strömstad, hoppas jag kommer dit någon gång. Kram

2011-08-23 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback