första advent och bislett

På första advent, det vill säga förra söndagen, tog jag och Dave en promenad till Bislett. Bislett är en stadsdel i Oslo som angränsar till vår stadsdel Fredensborg/St. Hanshaugen. Promenaden gick till Bislett pga. att det snabbt spridits ett rykte bland svenskar i Oslo om att det finns en riktig, svensk, godisbutik där, med svenska priser. För er som inte vet så är norrmännen värdelösa på godis, i en vanlig matbutik finns det ca. 15 sorters lösgodis, och priset per hekto ligger mellan 15 och 20 norska kronor, och då ska ni veta att bland de få godissorter som finns så är det inte många som är goda. Har man tur så hittar man en "Karamell Kungen"-monter, då finns det fler sorter och även goda sådana, men det är inte vanligt. Därför var vi tvugna att ta oss en tur till Bislett och dess riktiga, svenska, godisbutik! Så här såg vår promenad ut:
Lagom till första advent så hade de satt upp en gran i vårat grannskap, jag älskar vårat grannskap!
Vi hittade den beryktade godisbutiken!
Butiken var fantastisk, och ägaren också, han frågade om vi ville önska något som han skulle beställa in från Sverige. "Svenska chips!" skrek jag, och han svarade att det redan är på väg. Hallelujah för denna man!
Sen gick vi till Café Rustique och åt lunch.
När vi kom hem var det mörkt och granen lös så fint, så fint.
När vi kom hem så öppnade vi denna dryck, som vi hittade i den svenska godisbutiken!!!
Och så åt vi mängder av svenskt godis och jag adventspyntade men det får ni se sen.

Kommentarer
Postat av: Mammi

En godispåse OK, men chips!?? Det vore inte svårt för mej att vara utan!

2011-12-05 @ 20:00:53
Postat av: Mia

Åh det var ju den butiken jag berättade om! Den som sålde julmust :D Måste också åka dit snart! Mööööms

2011-12-06 @ 06:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback