julstämningen är på topp nu

Äntligen har det börjat att snöa i mitt kära Oslo, och som jag har väntat! Dessvärre är det plusgrader, men snön har lagt sig och jag hoppas på att den ligger kvar där den ska när jag vaknar imorgon. Jag har skapat mig en tradition efter jobbet. Min nya jultradition efter jobbet går ut på att jag kopplar ihop datorn och TVn och kollar på julkalendern samtidigt som jag dricker en julmust, äter en lussekatt, drar in ljuvlig hyacint-doft i näsan samt myser med tända ljus. Idag kan jag tillägga att jag även sneglade ut genom fönstret och blickade in snön som yrde runt. Snön är här, julkalendern är fantastisk i år, julmusten smakar bättre än någonsin och hyacinter doftar underbarare än på länge. Kan inte julvakan börja tidigare, första november typ, julafton i all ära med gemenskap, men det är det här som jag längtar efter varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback