bild fem, en gammal bild på dig själv



Jag råkade visst missa att lägga upp dagens bild igår, så idag kanske det rent av blir två istället. Det här är en gammal bild på mig själv, och min älskade lillasyster som sitter på mig. Pappa tog den här bilden på oss inför julen någon gång på 90-talet, han kanske kan svara mer exakt vilket år? Den här bilden speglar faktiskt oss som systrar under vår barndom ganska bra. Jag är kalas-glad, och Lina är lurig. Lina hade alltid något fuffens för sig när vi var små och hittade alltid på djävulskaper medan jag var glad, snäll, lugn och tålmodig. Framför allt så var jag tålmodig med Lina, även att hon förstörde mina barbiedockor, rev kojor jag byggde och bet mig titt som tätt. Jag kan inte minnas att jag en enda gång blev arg på henne för det.
Idag är jag inte riktigt lika tålmodig. När Lina lånar saker av mig är jag alltid rädd att de ska gå sönder, vilket man kanske kan förstå med tanke på vad som står skrivet ovan. Till skillnad från när vi var små varnar jag henne alltid nu, att hon ska vara försiktig och får köpa nytt om hon har sönder det. Trots min rädsla för att hon ska ta sönder något som är mitt så älskar jag henne mest av allt i denna värld. Hon är min syster och bästa vän och för henne skulle jag göra precis vad som helst.

Kommentarer
Postat av: Pappi

jag vill nog minnas att just det där fotot är taget 1995. Fan va bra du skriver Looli.

2011-02-27 @ 19:21:04
Postat av: Lina

Åh, nu blir jag rörd! Saknar dig nåt otroligt. Älsakde underbaraste syster och bästa vän! Måste komma upp snart! <3

2011-02-27 @ 20:13:40
Postat av: klara.

haha, precis så minns jag det. lina med djävulskap på gång, vilket jag alltid va med på.. haha

2011-03-17 @ 00:07:02
URL: http://flickorilondon.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback