"hellre gröt tillsammans än oxfilé ensam"

Så lyder ett kärt citat från Lukas Moodyssons film "Tillsammans". Ett bra citat tycker jag, även om jag hade föredragit att äta oxfilé tillsammans, hehe.

Vid tio i morse ringde Victor och ville att Dave skulle hoppa in och jobba åt honom för han var sjuk. Dave slumrade lite till och gick sen upp och gjorde sig i ordning för jobb, som den hemmafru som jag för tillfället är, kokade jag gröt till frukost åt oss. Vi har köpt med oss massa havregryn hit, men tills idag har det bara blivit chokladbollar av dem. Hur som helst, gröt är gott kom vi fram till, åtminstone med hallonsylt och mjölk till. Att solen dessutom lyser in genom köksfönstret och ger vårkänslor, det gör nog det mesta lite godare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback