jag ser det snöar

För en timma sedan när jag vaknade till liv möttes jag av en hemsk syn. Snö. Mängder av snö. Mängder av snö på marken och mängder som öser ner från himlen. Snökaos, som svenska kvällspressen hade beskrivit det. När vi kom till Oslo var det lite snö på marken, men solen sken nästan hela dagarna och det var plusgrader. Men icke, inte nu länge. Till på köpet så har jag och Dave saker att göra idag, vilket innebär att vi måste gå ut. Vi ska till Skatteetatet för skattekortet, till ett ungdomscenter och skriva ut våra CV, Dave ska till Victors jobb och prata med deras butiksansvariga för att kanske också få jobb där. Min sista punkt på "att göra-listan" var att gå runt till mängder av hotell och lämna mitt CV, men det får banne mig vänta tills imorgon nu. Jag kommer komma inklampande på deras fina hotell, snöa, smutsa och blöta ner hela lobbyn, ha snö och smink som runnit runt i hela ansiktet, vara frusen och stå och hacka tänder och skämmas när jag lämnar in mitt fina CV. Nej, icke, så får det inte gå till! Hotellen får vänta tills imorgon.

Jag vet att jag blev en sån där "vinter-lover" i december, men det har släppt nu, nu och den första januari släppte det. Snälla vintergudar, ge mig vår nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback