måndag, vm i polkagrisbakning

Måndagen när jag var hemma var det dags för VM i polkagrisbakning, ett trevlig jippo i Gränna. Prestigen är stor när lilla Grännas polkagriskokerier sänder en bagare för att representera sitt kokeri och de sedan får tävla vem som bakar de finaste, godaste och de mest perfekta polkagrisarna. Världsmästaren i polkagrisbakning 2011 blev, inte helt oväntat, Joel från Grännas allra bästa polkagriskokeri, mitt ljuva Polkapojkarna. Detta firades med pompa och ståt och champagne och öl i hamnen, dock var min kameras lilla minneskort i datorn på Polkapojkarna så det blev inga bilder från kvällen, men här är bilder från dagen och tävlingen.
Tävlingen i full gång!
Mycket publik
Anna bakade för Polkapojkarna Stockholm.
Vinnaren koras
Joel möter pressen, haha!
Sen gick jag och Lina till GG och åt pizza och firade vinsten med en cider.
Nelly var också med såklart, hon firade med vatten och pizzakanter.
Sen kom världmästaren och sällskapade oss, till vår stora förtjusning, och några timmar senare var det fest natten lång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback