mamma och pappa har precis åkt hem igen

Nu har mamma och pappa precis åkt hem och jag återgår till vardagen med jobb om tjugo minuter. Dessa dagar har verkligen varit supermysiga och jag saknar mina fina föräldrar redan. Vi har ätit god mat, druckit gott rödvin, strosat runt i mysiga stadsdelar, handlat fina kläder och bara umgåtts, det har varit så kul att ha dem här.
Första dagen när de kom så bjöd jag på små fruktbakelser som jag hade bakat, ute var det kallt och mulet så vi satt inne och umgicks och pratade, på kvällen tog vi en tur genom slottsparken och kom precis när de skulle hissa ned flaggorna. Det är slottets högvakt som hissar ned flaggorna, från slotten och längs Karl Johan, i takt! Hissa ned flaggor i exakt samma takt, helt otroligt! Vi stannade och tittade och sedan gick vi vidare till Toro Toro i Vika där vi åt underbar tapas. Efter maten promenerade vi ned till Aker Brygge och strosade runt och slog oss sedan ned på Druen, en vinbar på Aker Brygge, där vi drack just vin och kaffe och framåt natten gick vi sedan hem, mamma och pappa till Scandic och jag och Dave till oss. Nu ska jag börja göra mig i ordning för jobb, mer om resterande dagar och bilder senare.
Lilla mammsen
Och lilla pappsen
Fruktbakelse-fika!
Slottet
Pappa, Pollen-Dave och mamma!
Flagghissning
Tapas!
Gottgottgott!

Kommentarer
Postat av: fia

Haha. Alltså dina föräldrar är så söta!!

2011-06-02 @ 16:49:47
URL: http://fiafineass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback