jobbintervju

Jag glömde visst berätta en sak för er igår, anledningen till att jag glömde var nog att jag ville berätta det för min familj först. Men jag ska på anställningsintervju! Det är inte förens på måndag, så det är nästan en vecka kvar, men ändå. Jag sökte jobb som servitör på några olika restauranger igår och någon timma efter att jag sökt så fick jag ett mail från en av restaurangerna som ville att jag skulle komma på intervju, ni kan ju gissa om jag blev glad! Jag längtar jättemycket, även om jag inte får jobbet så har jag varje fall något att se fram emot. Ni kan ju tänka er själva, att bo i ett kollektiv där alla schyssta människor jobbar om dagarna och vara ensam om att vara hemma och klättra på väggarna från morgon till kväll. Fyllgubben-Hans är ju hemma med, men han klättrar ju inte på väggarna direkt, han dricker öl hela tiden och trivs mycket bra här. Anledningen till att han trivs bra här är att vi har "oppvaskmaskin (diskmaskin på norska), tv på rummet och öl", det berättade han för mig och Ingrid häromdagen, med stor entusiasm mitt i fyllan.



Här är restaurangen som jag ska på intervju hos, Lekter´n heter den och bilden är från deras hemsida. Lekter´n ligger på Aker Brygge, som är Oslos sommarställe nummer ett. Aker Brygge ligger intill havet och är proppfull av restauranger och folk på sommaren. Så höll tummarna för mig på måndag!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Klart, vi alla håller tummarna.

Kram

2011-03-01 @ 20:21:41
Postat av: Bror

Du får det säkert! Fin blogg du har, hoppas att du aldrig blir punkare igen...

2011-03-01 @ 22:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback