en dag i sofienbergsparken

Idag gick jag och Sandra upp med tuppen, för att vara oss varje fall, och begav oss till Sofienbergsparken i Grünerløkka. Vi tog med oss lite rödvin och öl i en påse med kylklampar och på vägen handlade vi färska bär, varsina mini-pizzor, oliver fyllda med fetaost och passionsfruktjuice. Måste kosta en förmögenhet, tänker ni, men icke! Hade vi handlat det där vi bor, som räknas till Oslo centrum, så ja, men i Grünerløkka (som för er som inte vet, är en stadsdel ca tio minuters promenad öster om oss) finns det massa "turk-livs" med billigt frukt & grönt, bröd och diverse annat gott. Så vi köpte med oss och slog oss sedan ned i Sofienbergsparken som också ligger i Grünerløkka och hade en magnifik dag på en filt i solen.
På vägen mot Grünerløkka är det en backe med världens sötaste och mest pitoreska små hus som jag blir lika kär i varje gång jag går förbi dem.
Sen var vi framme i Grünerløkka!

Gottgottgott!


De fetaostfyllda oliverna var så goda att vi nästan dog!

Nöjd tjej
En låda spansk jorbgubbar för 10 NOK, nam nam!

Sen kom det en liten föreningstjej och sålde glass för 10 NOK, det måste vi ju stödja tänkte vi och slog till. Och efter typ sex timmar i parken så gick vi hem.

Kommentarer
Postat av: fia

Dit vill jag gå när jag kommer till er! Va söt du va på bilderna baby!

2011-05-11 @ 23:27:35
URL: http://fiafineass.blogg.se/
Postat av: gabriella

älskar turklivsen i mitt lilla lökka :)

2011-05-12 @ 08:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback