stora soffa-jakten

Nog för att vi älskar lägenheten och bor här så mycket som man bara kan, men, vårat rum är vad man kan kalla aningen spartanskt. Vi är i stort behov av en soffa och därefter en TV, men så är vi som vi är och vill inte ha vilken soffa som helst och en sådan vi vill ha får inte kosta vad som helst heller. Vi vill ha en soffa, tre-sits som inte får vara mer än helst två meter bred, med schäslong och i en jordnära färg, helst beige eller mörkbrun och gärna med bädd-funktion så våra nära och kära kan komma hit och hälsa på och sova skönt om natten, så vill vi, som sagt, ha ett bra pris på den också, så om någon vet om någon som säljer en sådan i Oslo, så kan ni ju tipsa om oss. Sen var det TV med, varken jag eller Dave kollar så mycket på TV, men nu ingår kabel-tv i vår hyra och där med kan vi kolla på SVT och svenska Tv4 om vi skaffar oss en TV. Och dessutom ger en TV, vare sig man vill eller ej, en skön hemkänsla. Jag tittar som sagt inte mycket på TV, men jag älskar att den står på, tyst i bakgrunden, och ger känslan av sällskap när man är ensam hemma. Så här ser det ut i rummet nu, lite tomt, men absolut okej tills vidare.
Min älsklade, älskade, lampa från 50-talet som jag köpte på auktion i Jkpg när vi var hemma sist.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Tur att du har en man som fogar sej, min gamla Emmafåtölj är ju inte den bästa att sitta i, om än vacker att titta på!!!

2011-09-03 @ 20:08:38
Postat av: bitti

Hej Lollo



Du har väl lagt t ex ett mynt i botten på ljuslyktorna som isolerar så att inte bordet blir skadat av för hög värme? Ett tips från

moster Bitti

2011-09-06 @ 09:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback