på jobbet

Igår natt kom jag tillbaka till Oslo igen. Imorse vaknade jag av att dörren till min lägenhet låstes upp, jag drog mitt täcke runt mig och tog mig, halvt sovandes, fram till hallen där jag möttes av ett gäng rörmokare. Tanken var att de skulle fixa till avloppen i hyreshuset, och då även min lägenhet, under förra veckan när jag var i Sverige, men efter många om och men fick jag, imorse, veta att datumen ändrats till 16/4-18/4. Förbannade, jävla, skit, tänkte jag. Rörmokaren jag pratade med lovade att de skulle ta min lägenhet enbart 17/4, så jag gick och la mig igen, men vaknade ett flertal gånger av att det knackade på dörren och de skulle stänga av och sätta på vattnet. Därav fick jag fylla en påse med mitt pick och pack, och befinner mig nu på ett hotellrum på jobbet till imorgon kväll då jag avslutat mitt arbetspass, och kan återvända till mitt hem. Min intuition säger mig dock att rörmokarna inte alls kommer att vara klara som de utlovat, men det tar vi då. Där har ni mitt nuvarande i-landsproblem, i en stad där gatorna idag kryllar av poliser och journalister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback