vår värld är upp och ner

Idag har jag ett virrvarr av känslor och tankar i min kropp och i mitt huvud. Det är så mycket jag tänker på hela tiden. Saker jag kan påverka, saker jag inte kan påverka och saker jag kan påverka men som jag inte påverkar. Jag analyserar små saker och stora saker och min omvärld - allt mellan himmel och jord. "Du ältar", säger min mamma. Och det gör jag, analyserar och ältar och ibland blir jag alldeles proppfull av resultaten av ältandet och analyserna, idag är en sån dag, och då vet jag inte om jag ska skratta eller gråta av mina upptäckter. Jag ältar faktsikt också om jag bör skratta eller gråta. Ikväll ska jag jobba så jag nog bör gråta nu och så kan jag skratta sen, eller så varken gråter eller skrattar jag och låter hela dagen bli ett virrvarr, eller så gör jag både och på en gång kanske. En direkt inblick i min hjärna.
Det jag ville komma fram till med det här inlägget är att jag är fylld av tankeställare och det där virrvarret idag och att jag inte har så mycket att säga idag, mer än till mig själv. Så därför ska jag ge er en tankeställare i form av en krönika, skriven av min vän Erik Hugander, ni kommer till den genom att klicka HÄR!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Undrar om du har för LITE att tänka på och "älta"? Kanske skulle du jobba mer med något praktiskt där du glömmer att tänka så mycket (om det nu stör dej), vågar jag föreslå möbelrenovering alt väva mattor?:)

Kram den "kloka" mamman

2012-01-17 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback