torp-fixande

Här kommer en uppdatering om vad jag gör mest hela dagarna, dvs fixar i mitt lilla torp, Sjölyckan. Vi har burit ut en del möbler som stod, och burit in det sista av mina som skulle dit, städat städat och återigen städat, slängt mängder av skräp, vattnet fungerar nu och varmvattenberedaren är igång, vi har fått fart i vedspisen, pappa har snickrat hyllor till mitt skafferi och igår passade pappa och jag på att inviga trädgårdsmöblerna som jag köpte på Blocket med mycket kaffe och fika. Framför allt blir det ju aldrig som man har tänkt sig, livet dyker upp och påminner en om att spendera tid på att planera saker och ting sällan resulterar i det man tänkt sig. Man hoppar över hinderna på vägen, lever, kör på, allt ordnar sig till slut, på ett annat sätt än det man först tänkte sig.

Min trädgård är för tillfället en mindre äng, inte helt fel. Om det inte vore för eventuella ormar som dyker upp under sommaren så skulle jag fortsätta ha det så, ögon-fröjd som heter duga.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vilken snygg karl, var har du fått tag på honom, växer såna i skogen???????????

2012-06-13 @ 20:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback