hey little sister shot gun! it's a nice day to start again, it's a nice day for a white wedding



jag slapp hoppa in extra idag på jobbet, och åkte istället till örserum för att kolla och hjälpa till på en vän till familjen, marcus, bröllop. det var fint, bruden var söt, brudgummen var snygg och allt var bra förutom att hela bröllopsgrejen kanske är lite överskattad, så som de lyckliga skratten och de rörande tårarna. visst, jag har alltid gillat bröllop, det är vackert och allt, men i kyrkan, när de tre tärnorna stod och grät kände jag hur skrattet bubblade inom mig, det är väl den överdrivna delen jag gärna skippar. absolut inget illa menat, en dag är det säkerligen jag själv som står och lipar när en av mina vänner gifter sig.
på mottagningen innan de skulle vidare på middag så var min uppgift varjefall att servera champagne. så fort jag kom dit såg jag en sjuklig mängd flaskor moët och tänkte att, här blir det nog kul att hjälpa till. dock var det inte så kul att se alla gå runt och supa på dyr champagne medan jag serverade den åt dem. marcus med familj var hur som helst mycket glada för min och min mor och fars hjälp. och det var jätte kul att efter, jag vet inte hur många år, träffa marcus igen. och slutet gott, allting gott, det blev en flaska av den dyra skumpan över, som jag nu förfestar på. ni kan kalla mig kvinnan med klass.

Kommentarer
Postat av: fia

Se på fan! Finlir-lollo har hittat ut ur sin grotta. Själv så drack jag vol 7.0. Fina lakisgrejer.

2009-08-04 @ 01:34:45
Postat av: Anonym

alkis*

2009-08-04 @ 01:34:54
Postat av: Mac

Ha ha! Kul skrivet Lollo!



Tack för hjälpen! Hoppas att det inte tar 15 år tills vi ses nästa gång:-)!



Kram/ Marcus

2009-08-06 @ 17:51:30
Postat av: lollo

haha, tack marcus :)

tack själv, det var som sagt jätte roligt! det hoppas jag också :)) puss!

2009-08-07 @ 01:37:18
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback