ingen sjunger blues som herr t

jag fick en av världens bästa plattor på posten idag, för visso har jag den redan i cd-format, men nu också i vinyl, och vinyl får ju mig alltid att känna lite extra kärlek. extra kärlek liksom mannen som gjort min nya platta får mig att känna, alla tiders man, mannen med stort m. thåström.

ibland förundras jag av mig själv, eller kanske egentligen av honom, thåström. enda sedan jag var tolv år och hörde staten och kapitalet har jag varit kär. och från jävlar anamma i ebba grön till luddiga symfonier med imperiet till thåström solo, då de första soloplattorna av mystik till de senare som är tydliga men fortfarande så bedårande.

för sedan dagen då jag hörde staten och kapitalet har han och hans musik gått som en röd tråd genom mitt liv. han kommer alltid att leva inom mig men jag kommer nog aldrig kunna förklara hur känslorna känns som han får mig att känna, men jag tror att det kan vara det där som kallas för magi.















Kommentarer
Postat av: hannah

shena va fort du svara, haha. kollade inte jättenoga på ikea men såg inget bekand vid julgodiset iaf :/



söta bilder förresten ;) diggar ditt krullhår haha

2009-12-09 @ 23:16:28
URL: http://hannahgoesbrit.blogg.se/
Postat av: POLKAGRISBARONEN & REM-BÖGEN

VI SÄGER GO-NATT OCH FUNDERAR PÅ ALLT NYTT VI LÄRT OSS (I TEORIN) I DAG. I MORGON KAN BLI DEN DAGEN DET KOMMER EN RIK KNÖSUS SOM SÄGER (PÅ BRED SKÅNSKA) "JAG TAR HELA KLABBET, NI KAN ÅKA HEM NU!" DET VORE NÅTT DET...



DET FINNS EN SPÄNNANDE AVANCERAD RÖRELSE SOM I SIG INEHÅLLER 5 ENSKILDA MOMENT, SOM ENDAST KAN UTFÖRAS SOM EN ENDA SAMMANHÄNGANDE HARMONISK OCH VÄLBALANSERAD RÖRELSE, EFTER MYCKET TRÄNING MED MYCKET TÅLAMOD. DEN DISKUTERAR VI NU..

2009-12-11 @ 01:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback