men sanningen är den att jag är typiskt svensk

fredag idag, inget hårdkrök på Amalias här inte. i morgon jobbar jag min sista dag på Ikea Kungens K. och på söndag fm bär det av hem till småland igen. på tal om mitt kära småland så vet jag inte hur många kunder och personal på ikea som har påpekat min småländska dialekt. jag hävdar fortfarande att jag pratar rikssvenska men för att göra kunderna nöjda har jag och anna brett på med småländskan idag. fyrtio blev fötti osv. sen har vi även testat att säga "hujeda mig" med kalmar-småländsk-klang. i morgon ska jag hävda att jag är Ingvar Kampreads barnbarn, straight outta älmhult.
nu ska jag och anna lyxa till med buffé eller middag på hotellet, och ett glas rödvin på det, eller flera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback