oh susie, we ran out of time

idag har varit en tung dag på jobbet. för lite tid och för lite personal för att hinna med. en sjukanmälning, och en som sket i jobbet för att han inte kunde få ledigt. jag blir trött på människor utan arbetsmoral. kan man inte byta sitt pass med någon, och man inte får ledigt så behövs man på jobbet, och då jobbar man sina timmar.
trots mycket kunder, mycket att göra och mycket stress under ett halvt dygn på jobbet, så överlevde jag ännu en dag i den kaotiska polkavärlden, jag har goda jobbarkompisar och underbara chefer.

nu ska jag gå och lägga mig, trött som jag vet inte vad. och så ser jag fram emot morgon dagen, den ser ut så här:

06.20 vakna, gå upp, stänga av väckarklocka
06.30 brygga en halvliter kaffe att förtära under tiden jag läser nyheter, vaknar till liv och sedan sminka mig
07.45 anlända till jobbet, gå igenom ordrar och dagordning
13.00 lunch
17.00 få höra "lollo! vi vet att du slutar nu, men snälla, kan du inte jobba över, du ser ju hur mycket folk det är i butiken"
18.00 jobbar fortfarande, eller allra helst, komma hem, umgås och äta med mor och far och sedan ta det lugnt, se en film, sova. framför allt ska jag sova i helgen. det behövs.

Kommentarer
Postat av: TERRE

underbart att höra att du inte vaknar och går till jobbet utan går upp tidigare för att njuta :) big up!

2009-07-31 @ 11:31:36
URL: http://machinegun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback