for the love of nostalgi, mamma och prinskorv

jag fortsatte min nostalgitripp med att logga in på helgon.net. och vad fann jag inte där? ett gammalt "dagboks-inlägg" som fick mig att dö av skratt. ibland är min mamma för rolig.


Måndagen den 2:a januari 2006 kl 22:48
hahaha. min dag är förgylld. tack vare min mor.
för cirka 3 minuter sen skulle hon slänga något i papperskorgen och
utbrister ”LOLLLOOOOO! ÄR DET DU SOM SLÄNGT EN PRINSKORV???!!”
jag slutar klicka på tangentbordet och är väldigt tyst. hon skriker igen
”LOLLLLOOO! JAG VET ATT DU ÄR DÄR!” jag medger att det var jag
som slängde den för att den var äcklig. och då skriker hon igen
”DU BORDE SKÄMMAS! SLÄNGA EN PRINSKORV!”

det var bäst idag. haha. jag skrattar fortfarande.

en detalj som gör detta extra komiskt är att för några månader sedan, eller rätt många skulle vi ha släktträff hemma hos oss, varav min mamma hade lagat buffé dagen innan (en fredag). jag hade kanske inte helt otippat varit ute och kalasat på fredagskvällen och när jag kom hem, fyllehungrig, mitt i natten tyckte jag det verkade rimligt att starta buffén där och då. dessvärre känner min mamma mig väl och hade låst dörren till en hall där maten stod. hon hör alltså mig när jag står och rycker i dörren. kommer yrvaket springande ner för trappan och visk-skriker "SLUTAAAA! det där är tills i morgon" jag svarar med all säkerhet att jag är hungrig, för några sekunder senare har min omtänksamma mor släpat med mig till vårat kylskåp där hon langar fram prinskorv efter prinskorv som jag åt upp. sen sa hon att hon var tvungen att sova men att jag kunde ta med mig några prinskorvar när jag gick ner till min källare.

dagen därpå vaknar jag av en hysterisk mamma som skriker att jag måste gå upp och städa och duscha för att släkten kommer om en timma. men mitt i all hennes panik blir hon helt tyst och börjar kolla fundersamt på min säng. jag frågar vad hon kollar på och då svarar hon "Men snälla Lollo, är det en prinskorv som ligger i din säng?" jag kollar bredvid mig, och ser det, nyvaken och bakfull kopplade jag inte riktigt vad en prinskorv gjorde i min säng, jämte mig. så jag frågar mamma, varpå hon blir hysterisk igen och berättar det jag precis berättade.

Kommentarer
Postat av: emma b

Heeeheeeheee. Stackars din mor.

2009-11-29 @ 22:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback