karma police, arrest this girl

hej mina kära. jag befinner mig sen igår kväll i Stockholm. efter fyra trånga timmar på swebus kom min chef Fredric och hämtade mig varpå vi gick ut och åt tapas på en spansk restaurang, mycket gott och mycket trevligt.
idag har jag varit på IKEA mellan 9.30-20.45, jobbat, jobbat och jobbat. som jag har skrivit innan så är vi ju på IKEA Kungens kurva och IKEA i Malmö och säljer godis hela december. det är kul, men det är mycket att göra, långa tider, stå upp hela tiden förutom när man lunchar osv, mycket att lära sig och att tänka på. och framför allt så är det helt galet stort, Europas största IKEA till och med, som upplagt för att jag ska gå vilse. vilket jag såklart redan har gjort också. efter att jag varit på en helt annan våning och ätit lunch i personalmatsalen så tog jag första bästa rulltrappa ned igen, vilket jag inte skulle ha gjort. jag hamnade på en helt annan avdelning än jag åkt upp från. jag gick runt i min röda polkadräkt och kände mig som rödluvan, vilse i skogen. förutom att rödluvan inte hade ett "Ikea-kort" på sina röda kläder och tanter kom och frågade henne var rivjärnen fanns. efter fem minuters irrande så hittade jag tillbaka med lite hjälp av Ikeapersonalen.

nu har jag och fredric käkat middag/kvällsmat, druckit lite öl och jag är mer eller mindre i komatillstånd. så nu ska jag sova alldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback