camilla håkansson jag avskyr dig nu

godmorgon säger jag och är förbannad. fortfarande förbannad snarare, jag kollade på fredagens Idol igår innan jag gick och la mig. ett överlag bra program med överlag duktiga sångare, jag brukar bli glad när jag ser Idol. ännu gladare, för jag är en glad människa. men inte igår. det handlar om Camilla Håkansson, ni vet hon som totalförstörde My heart will go on, fick as dålig kritik för det, och som trodde att hon gick vidare.
i fredags gjorde hon det igen, juryn valde ut henne som ett av sina "wild cards" och när hon uppträdde så totalförstörde hon Leonard Cohens Hallelujah. och liksom för många andra människor är Hallelujah en helig låt för mig. topp tre vackraste låtar någonsin faktiskt. och så skulle hon sjunga den, nej, tänkte jag när hon sa det och nej blev det. åtminstone från juryn och för mig. för svenska folket röstade henne vidare! jag kan inte fatta det! H O N  G I CK  V I D A R E!

det finns bara två möjliga anledningar till att folket röstade på henne;

1. jante-svenskarna är i farten och tycker synd om henne för att juryn sågade henne och för att hon gjorde bort sig i torsdags när hon trodde att hon gick vidare.

2. schlager-svenskarna är i farten och tycker att hennes vidriga klämkäckhet är det bästa som har hänt sen Kicki D.

helvetes jävla klämkäcka brudjävel. hon kan väl göra något bra av hennes energi och "klämkäckhet" istället? köra en "glad-låt" och rocka loss istället för att försöka göra ballader klämkäcka. nej fy farao, jag kräks. va fan, släng på henne på finlands färjan, där hade folk älskat henne. jag tål henne inte längre, hade man kunnat ringa och rösta på vem som skulle åka ut så skulle jag rösta på henne, 100 gånger.
det enda bra hon har åstadkommit är när hon, som sagt, trodde att hon gick vidare, då kunde man ju varje fall skratta åt henne. 

jag är inte hatisk utan anledning; kolla själva.




och som kompensation för att eran bild av Hallelujah också lär vara förstörd nu så kan ni ju alltid garva åt henne ovan.

Kommentarer
Postat av: Nina

Skadeglädjen är den bästa glädjen, iallafall i detta fallet. I love IT!!

2009-10-04 @ 16:52:39
Postat av: Johan

Kunde inte Tomas dängt henne med en golfklubba i huvudet istället!? Fy fan, sådana där människor får mobbaren i mig att växa till liv. Vill bara mobba henne och trycka ner henne och få henne att supa ner sig själv. Kräks, piss och diarré

2009-10-05 @ 00:39:13
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: emma b

Jag tror att hon har många kompisar. Jag tror även att hon kommer vinna hela skiten.

2009-10-05 @ 16:59:33
URL: http://emmafb.blogg.se/
Postat av: lollo

johan: tomas? vem är det? haha! men eller hur, visst föder hon upp mobbaren inm en, hon kan ju vara glad över att jag är en fredlig människa. annars hade hon stått högst upp på min dödslista.



emma: vet du vad, det hade fan inte förvånat mig! hoppet om att hon inte gör det är vår enda vän.

2009-10-06 @ 22:41:47
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback