oh, it's a mystery to me, we have a greed with which we have agreed pt. 2

apropå föregående inlägg och en kommentar på det.

Johan:
OJ....var ska jag börja? Ja för det första leder inte det ena till det andra i det här fallet. Det finns ingenting som säger att dyra feta bilar, dyrt hus, dyrt krimskrams massa pengar o massa dyra fina prylar gör en olycklig. Tvärtom, studier har visat att deppressioner och självmord har högre frekvens bland fattiga människor i västvärlden jämfört med rika männiksor i samma del av världen. Med det sagt så fattar jag ju att man inte blir lyckligare som miljardär än som miljonär, nej, men man blir definitivt inte olyckligare av att ha mycket pengar och ha ett jobb där man tjänar bra. Snarare tvärtom.

Det finns verkligen ingenting som säger att man inte kan "ta reda på vem man är, vad man har för värderingar, känna sina känslor, uppleva nya saker, njuta av relationer till andra människor och att bli ett med sig själv och sina tankar" som jag sa innan, snarare är det lättare att göra det med massa pengar på banken.

USCH och äckel och spott o fy...det här inlägget, så som du formulerade det är fan det störigaste jag läst på länge! Du stör mig mer än Anna Anka.

Med det sagt, jag gillar dig Lollo. Jag gillar dig massvis :D


tack johan, jag gillar dig massvis med. mycket för att du alltid har en åsikt och för att du står för den. för att du kan vända och vrida på minsta detalj för att få folk att förstå dig och (antagligen) förhoppningsvis till slut få dem att hålla med dig.

jag tror hur som helst att du missförstod mig lite, jag är ju varken dum eller naiv och givetvis förstår jag att pengar underlättar. vem vill inte vara rik liksom? det jag menade var att jag är trött på människor som lägger all fokus i livet på saker, rika som fattiga människor. jag menar alltså inte att man blir olycklig av pengar, det jag menar är att det är slöseri med ett liv att sträva efter saker man inte har. fortfarande, rik som fattig. dock tror jag faktiskt att det är lättare att som rik få mersmak för pengar och lägga mer energi på det än för fattiga eller medel-Svenssons. anyway, oavsett vad man har för ekonomi tycker jag det är slöseri med livet att drömma om att vinna pengar eller att jobba röven av sig hela sitt liv för att man har inbillat sig att pengar föder lycka. jag har alltså inget emot pengarna, det tar även jag tacksamt emot, det jag är emot är att slänga bort sitt liv i tron på att pengar eller materiella ting gör dig lycklig.
förstår vi varandra? eller hänger ett bloggkrig i luften? haha

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha okej...vi förstår varandra och jag håller med dig om det du skrev nu. Okej du menade säkert det innan också men det var inte lika välformulerat.



Absolut, det blir ju illa om ens mål i livet blir strävan efter mer materiella ting i hopp om att de kommer göra en mer lycklig. Det är ju sorligt, därmed inte sagt att ha en strävan, ett mål man ska ha nått vid en bestämd tidspunkt måste vara sorligt även om målet är att bli högste chef, eller introducera sitt livsverk på börsen.



Jag tycker absolut man kan ha pengar som mål och ha en strävan efter dem men om det skall vara sunt så inser man att det är resan och inte målet som är själva målet. Jätteklyshigt låter ju det. Men aa..en karriär kan ha en stor del i ens egen självförverkling, that's what I wanted to say with that.



"tack johan, jag gillar dig massvis med. mycket för att du alltid har en åsikt och för att du står för den. för att du kan vända och vrida på minsta detalj för att få folk att förstå dig och (antagligen) förhoppningsvis till slut få dem att hålla med dig." Det där gjorde min dag Lollo :D Jag blir så så glad när du skriver så, nu bestämmer jag mig fan. Det är advokat jag ska utbilda mig till, inget annat!

2009-10-07 @ 00:49:34
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: Johan

Bloggkrig...håhå, då ökar garanterat våra läsarsiffror ;D;D.



Tack igen, jag är skitglad nu :D. Puss

2009-10-07 @ 00:50:39
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: Djävulen.

catfight!

Postat av: lollo

absolut, ett mål med livet måste man nästan ha, annars blir det lätt meningslöst i svåra tider.

haha, va söt du! jag tror du skulle bli en grym advokat, go for it! nya Pagrotsky tror jag du kan bli! :)

2009-10-07 @ 18:39:34
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback