vegetarisk lasagne

nu har jag börjat mysa med thét, det blev alltså matlagning innan. jag lagade vegetarisk lasagne. vanligtvis är jag inte så jätte förtjust i vegetarisk mat då jag älskar kött. men denna veg. lasagnen är jättejätte god. dessutom är den väldigt lättlagad och om man bortser från tiden i ugnen så går den snabbt att slänga ihop också. try it!



För 4-5 portioner

9 lasagneplattor
400 g krossade tomater
1/2 dl tomatpuré
3-4 små gula lökar
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1 grönsaksbuljongtärning
1 msk torkad basilika
salt
peppar
1 stor burk keso

ca 2dl riven ost

1. Sätt på ugnen på 225 graders värme
2. Grovhacka lök och bryn i en rätt så stor kastrull
3. Häll ner kross. tomater, tomatpuré, buljongtärning och kryddor. Rör ihop
4. Häll ner grädden och koka upp
5. Varva sås, plattor och keso i en ugnssäker form. Avsluta med sås. Strö på den rivna osten (och lite extra basilika om man vill så blir det fint). Sätt in det i ugnen i 30 min, sen är det klart!

Kommentarer
Postat av: elin

sv: tack, vad kul att höra! :)

2009-10-07 @ 22:05:14
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: Johan

Dyrt att gøra...dyrt.



Och varfør inte æta djur nær de ju ær gjorda av køtt

2009-10-08 @ 15:36:57
URL: http://clarencedarrow.blogg.se/
Postat av: lollo

nej, inte alls farligt dyrt jämförelsevis. inte i sverige varje fall ;D haha



för att omväxling förnöjer :)

2009-10-09 @ 08:19:57
URL: http://lolloljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback