män som hatar kvinnor

okej, min intuition stämde, Män som hatar kvinnor, inte otäck? hur kan man tycka att den inte är otäck? det var ju för farao panikens jävla film. livrädd, jag var livrädd! hade jag vetat att den skulle vara så otäck som den var hade jag aldrig sett den själv, framför allt inte själv på min källarvåning när det är kolsvart ute. jösses.

men, den var ju förbannat bra också. storyn var väldigt välskriven, filmen hade något speciellt, skådespelarna var galet trovärdiga och jag var mäkta imponerad. det är när man ser sådana här filmer som man tänker "nu ska jag aldrig mer klaga på svenska filmer". hade inte filmen varit så bra som den var hade jag ju aldrig blivit så rädd.

men det ligger till såhär, jag brukar inte kolla på thriller/skräck/deckare. på gott och ont har jag en väldigt hög empatisk förmåga och därför blir jag så mycket mer berörd än vad många andra blir. till exempel, ni som har känt mig länge vet ju vilken storlipare jag är när det kommer till sorgliga filmer, och det är ju inte allt för sällan som jag snyftar för att jag blir rörd av " fina scener" heller. jag älskar ju sorgliga och fina filmer, men när det kommer till "läskiga" filmer, så kan sinnesintrycket bli lite för mycket, som igår när jag låg på helspänn hela tiden, kramade sönder en kudde och höll på att både kräkas och gråta till vissa scener. okej, nu låg jag inte sån hela filmen från början till slut, men så fort det blir minsta läskigt så får jag hjärtklappning och håller ännu lite hårdare om kudden. och som sagt, det här med empati, på gott och ont. för jag tycker verkligen att många av dessa filmer är riktigt bra. har ni sett filmen? vad tycker ni om den? blev ni också rädda eller tycker ni att jag är en tönt?

godmorgon, nu ska jag till jobbet om ett litet tag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Håller med dig Lollo! Kollade på samma film igår och var shitscared när jag kom hem! Sinnessjukt bra är den.

Och det här med din empati håller jag också med om. Kommer du ihåg när du till och med började gråta till min och Sandras film som vi gjorde på rörlig bild? Haha. Du var för jävla söt då.

2009-09-23 @ 11:17:05
URL: http://westerlundmaria.blogg.se/
Postat av: Fia

Filmen är sjukt bra, men nu är jag ännu mer paranoid än innan. Har alltid överfallslarm, mobil och nycklas i händerna när jag går ute på kvällen. Varenda människa är våldtäcktsman eller psykopat! Ska se 'flickan som lekte med elden' ikväll. Du får ringa efter torsdag och säga vad du tyckte om den. :)

2009-09-23 @ 12:16:24
Postat av: lollo

mia: haahaha, ååh! det hade jag glömt bort! vilka tider, och vilken lipare jag är, haha!



fia: hahaha, och jag som tycker att jag är paranoid. fan va najs, dock så ska jag se den på söndag istället, men jag ringer då!

2009-09-23 @ 19:39:55
URL: http://lolloljung.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-09-23 @ 19:58:35
Postat av: Johanna

Filmen är läskig, men den är ingenting jämfört med boken!!

Johanna

2009-09-23 @ 20:13:41
URL: http://rillihus.blogg.se/
Postat av: nichää

såg den kanske bara för en vecka sen och nu vill jag verkligen se flickan som lekte med eld! Längtar tills jag får se den! :)

2009-09-23 @ 20:47:52
URL: http://picturethis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback