konstiga hårdrömmar i hockeypausen

för tillfället sitter jag och kollar på hockey, jag är en sådan som alla hockeyfanatiker hatar; jag tillhör dem som bara intresserar mig för mitt lag när de är i slutspel. givetvis hejar jag alltid på Hv71, men jag bryr mig intresserar mig bara för dem i slutspelet, så nu vet ni det.

eftersom att det är periodpaus nu så tänkte jag berätta om mina senaste drömmar. härom natten drömde jag att jag skulle toppa mitt hår, själv. jag klippte lite och helt plötsligt hade jag råkat "toppa" av mig hela håret och hade en pojkfrisyr. jag var panikslagen när jag vaknade, drömmen kändes så sjukt verklig och jag trivs verkligen med långt hår.

det gick några nätter med vanliga drömmar, som jag inte ens minns, tills i natt. då drömde jag att det var julafton och min mor hade fått för sig att ha levande ljus i granen. givetvis började några ljus brinna och tog eld i mitt hår. jag försökte släcka min hårbrand i köksvasken, som i drömmen var skitig och full av matrester, vilket då inte spelade någon roll då jag bara ville ha kvar mitt långa hår. när mitt elden i håret hade slocknat och håret torkat igen var det ett enda rufs men knytnävsstora klumpar av stearin i hårbotten. jag tog tag i dessa och då lossnade mitt hår och jag var helt plötsligt skallig!

jag vet inte varför jag drömmer om att mitt hår panikförsvinner, kan det vara att min mamma konstant påpekar att jag borde klippa mig? att jag vet att det är slitet men min frisörskräck inte tillåter mig att klippa det? i morgon fyller jag år, jag önskar mig att Freud återuppstår och kan tala om för mig vad dessa drömmar beror på.

en gång i tiden, när mitt hår var kortare och inte en sliten panik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback