idolfinal

Nu är det dags för idolfinal igen, samma dag för ett år sedan satt jag och tittade på den över ett glas rött på Scandic i Malmö. Nu sitter jag på Scandic i Uppsala och betraktar spektaklet igen. Jag gillar Idol, till fleras stora förvåning, jag gillar de originella "idolerna". De med originell klädstil, personlighet och sångröst.
Med andra ord gillar jag inte en av finalisterna, Minnah. Jag tycker att hon är precis som vem som helst, med sångröst som vilken tjej som helst, klädstil som vilken annan JC-tjej som helst och en klassisk jag-vill-bli-idol-och-sex-säljer-attityd. Men men, vad vet jag, jag känner inte människan, det är min uppfattning. Därför hejar jag på Jay ikväll, och för att han verkar ödmjuk och sjunger vackert.

Hade jag fått välja vem som skulle vinna från början så hade jag dock valt Linnéa, henne har jag hejat på sen dag ett, hon var utan tvekan både mest talangfull och originell.

foto: google, photoshop: moi.


Kommentarer
Postat av: fia

ja, min mentalålder just nu är 14. En liten tjej utan fullutvecklade bröst, mitt i en förvirrad pubertet och vars största kärlek är en sliten narkoman och numera sell-out vid namn Jay. Jag är pinsam för mig själv. haha.

2010-12-10 @ 21:20:16
URL: http://fiafineass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback