mässingshysteri?

nu är jag hemkommen från auktionen sen en stund tillbaka. skrivbordet jag var ute efter gick för över 1000 riksdaler, och så speciellt var det verkligen inte.

däremot panikbjöd jag på två stolar i mässing och ett engelskt bord i idegran när auktionsgubben skrek "200 kronor, inga andra bud?" jag tyckte stolarna såg små och tjusiga ut och för 200 spänn var det lätt värt. så precis innan han skulle klubba panikbjöd jag och fick det till slut för 350 kronor.
efter ca. 150 utrop tyckte jag och mamma att det räckte, så vi gick och betalade och hämtade stolarna, bordet fick inte plats i bilen så det får jag hämta i veckan.

hur som helst vet jag inte riktigt vad jag tycker om stolarna, de är supertjusiga på ett fulsnyggt sätt. de är som sagt små och tar inte så mycket plats, och så matchar de min kandelaber och andra ljusstakar i mässing. jag tror att jag älskar dem lite redan.

vad tycker ni? har jag fått mässingshysteri eller är de rätt stiliga?


Kommentarer
Postat av: hannah

dom är skitsnygga och som du skriver i det andra inlägget är dom säkert dyra, för dom ser dyra ut :D haha

2010-02-03 @ 12:22:09
URL: http://hannahfogman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback