det ballaste i mitt liv

det är inte första, och antagligen heller inte sista gången som jag snöar in i denna tankebana: frukt. frukt är verkligen det ballaste jag vet. jag tycker att det är så sjukt häftigt med hela fruktproceduren. hur en liten jävla blomma på ett träd kan bli ett äpple. eller ett päron, kanske ett körsbär, en banan eller ett plommon? och att man sedan kan äta dem? att de ser så olika ut, att de smakar på ett visst sätt. att olika äppelsorter kan ha olika karaktär på smaken, olika färger? det är helt vansinnigt!

de häftigaste av alla dessa olika skapelser är ändå ananas eller kokosnöt, jag kan aldrig bestämma mig för vilken av dem. men ananasens form, kokosnötens stenhårda skal och det lurviga på den?

jag förstår att ni tycker att jag är konstig nu, samtliga jag har tagit upp det här med tycker att jag är smått sjuk och att jag borde tänka på "vettigare" saker. och det gör jag väl oftast också, men hela den här frukttankebanan är ändå en återkommande grej i mitt liv, nästan som en tvångstanke. som brukar komma när jag äter en perfekt frukt, som nyss, jag åt ett jättegott päron som hade perfekt hårt tuggmotstånd, och vips kom tankebanan igen!

vad tänker ni? om ni inte tänker att jag är sjuk i huvudet, utan på hela grejen. vilken frukt är häftigast i eran värld?


Kommentarer
Postat av: hannah

kineserna har ju börjat odlade formade frukter och görnsaker såsom hjärtformade tomater och äppelformade päron osv. jag tycker det är de ballaste frukterna (Y)

2010-03-25 @ 00:04:12
URL: http://hannahfogman.blogg.se/
Postat av: Viktor

Det slog mig häromdagen att oliver ta mig fan är en frukt. Alltid föreställt mig att dessa varit grönsaker. Samtidigt som jag skulle kunna leva endast för denna frukts (?) skull, särskilt citron- och vitlöksmarinerade, så kan jag förstå alla som hatar dess smak, och till viss mån även existens.



En frukt som smakar som en besk jävla grönsak, vilken man dessutom kan framställa såväl stekolja, batterier och tuber med innehåll välgörande för hyn.



Med föregående motivering i åtanke, vill jag påstå att oliver (med särskild hänvisning lämnad till de vid fodöintaget orörda) är världens häftigaste frukt. Och världens tråkigaste grönsak.

2010-03-25 @ 02:11:08
URL: http://findingemil.blogspot.com
Postat av: linn ;*

när du väl säger det så håller jag med dig!

men typ..

kiwi :D

hihi

2010-03-25 @ 07:05:07
URL: http://linnthegiirl.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, har aldrig tänkt i dom banorna innan :P Eftersom jag knappt tål några frukter så får jag väl säga vattenmelon eftersom jag faktiskt kan äta den :) Dessutom har vattenmeloner grymma färger.

2010-03-25 @ 07:31:08
URL: http://ihuntalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback