vegansk matlagning



jag håller på att plugga, ett skriftligt arbete i naturkunskapen med massa olika frågor att besvara utförligt och dessutom med egen åsikt, svårt och jättejobbigt, varav jag leker lite i photoshop undertiden.

igår var Rasmus och Danne här, vi skulle prata om vår kommande backpacker-resa och jag skulle bjuda på lunch.
Danne är vegetarian och Rasmus vegan, vilket inte gjorde det hela jättelätt.. jag lagade biffar på röda linser och morötter, med vitlök, rödlök och massa annat gott. istället för ägg som annars binder ihop smeten använde jag potatismjöl och det funkade utmärkt. till biffarna gjorde jag bulgursallad med oliver, kapris, saltgurka och finhackad rödlök och en sås på soyayoghurt som jag pressade i mängder av vitlök.

jag var jättenervös inför det, jag har aldrig lagat veganska biffar eller sås på soya innan, men det gick superbt och Rasmus och Danne tyckte att det var vansinnesgott, tur det!



Kommentarer
Postat av: TERRE

guuuudens va gott det verkar! du är krrryym!

2010-06-01 @ 08:31:49
URL: http://machinegun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback