hösten

Länge, länge har det varit soligt och varmt i Oslo nu. Det har verkligen varit sommar här den senaste tiden, så gott som tropisk värme. Tills idag, idag är det mulet och kallt och det regnar. Jag känner en lättnad, jag älskar sommaren men jag älskar också hösten. Jag älskar känslorna som hösten tar med sig, lugnet. Jag vet att många, många, tycker att jag är sjuk i huvudet, men varje augusti så längtar jag efter hösten. Jag längtar efter att ta på mig en stickad kofta för att inte frysa, jag längtar efter att värma mig med en varm, god soppa och nybakat bröd, jag längtar efter den svala och friska luften, efter att löven byter färg och att sitta inne och pyssla och mysa. Idag är en sån dag, åh, jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Håller me! Hösten är ju underbar m allt va den innebär, bla antikmässan i Borås, som alltid är lika trevlig att besöka.

2011-08-05 @ 13:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback