inflyttningen

Inflyttningen i lägenheten gick så bra som det bara kan gå. Daves mamma och särbo kom upp i lördags med ytterligare grejer från Gränna, så som alla köksgrejer jag önskat mig och fått i julklapp och födelsedagspresent genom åren, men som jag inte velat använda i kollektivet. Vi fick hjälp av våra starka killkompisar att flytta alla möbler från det lilla rummet i kollektivet. Framåt kvällen gick vi ut och åt italienskt, sen åkte jag och Mia, Daves mamma, och hämtade ett litet klaffbord till köket som jag hittat på Norges motsvarighet till Blocket.se. Därefter fikade vi lite och sedan åkte Mia och Roffe hem till Strömstad och jag och Dave började packa upp alla saker över ett glas rött och höll på till långt in på natten!
Äntligen får jag användning av alla tallrikar, assietter, koppar och bestick som jag samlat på mig på auktioner och loppisar genom åren.
Första måltiden i lägenheten blev, helt olikt oss, nudlar, men det funkade bra som ett snabbt alternativ i ett trångt kök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback