lägenheten

Nu har vi fått dem, nycklarna till vår egna lägenhet! Allt har gått så snabbt och jag kan inte riktigt förstå vad som händer, men en sak kan jag konstatera, och det är att jag och Dave gjorde helt rätt i att ta lägenheten utan att ha sett den! Den är så fin! Det var dock lite små hål i väggarna i sov/vardagsrummet, men det täcks ju lätt med tavlor. Köket är, kanske inte helt oväntat, redan mitt favoritrum, det är helt nyrenoverat och verkligen jätte fräscht, och rent förvaringsmässigt så är köket en dröm! Hallen är också en dröm när det kommer till förvaring. Jag är helt överväldigad. Till på köpet så är hela taket på huset en stor terass som alla får nyttja, och utsikten där var fantastisk. Vi ser hela Oslo, åt alla håll. Vår hyresvärd var dessutom jättetrevlig och rolig, och skojade mycket och jag tror att han kände sig trygg med att hyra ut sin fina lägenhet till oss. Här kommer bilder, kommentera gärna och skriv vad ni tycker!
Vårt nya "hood", 300 meter öster om där vi bor nu!
Här är vår lilla port på Westye Egebergs gate 2B
Hallen sedd från köket
Förvaring för skor, jackor, mössor och alla tänkbara utekläder. Och en liten bänk att knyta skorna på också!
Till höger om hallförvaringen är dessa mega spegeldörrar med garderob bakom.
Och till höger om spegeldörrarna kommer man in i vardagsrummet
Vardagsrummet
Sovalkoven
Och går man ut från vardagsrummet till hallen igen så har man det lilla, nyrenoverade, badrummet till vänster
Med tillhörande handduksvärmare!
Och backar man ut från toan så finner man det fina, också nyrenoverade, köket till vänster om sig.
Och här ser ni världens lyckligaste svensk i Norge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser hur fint ut som helst hoppas ni kommer att trivas hs karin

2011-08-24 @ 20:41:02
Postat av: Mammi

Ja nu blir det väl matlagning för hela slanten? Eller är det hyra för hela slanten????????????? Koka soppa på en spik! Det klara du, det vet jag! Grattis och lycka till båda två med den nya lägenheten, hoppas jag snart kommer dit.

Kramar

2011-08-24 @ 21:01:21
Postat av: fia

Åh, så glad för eran skull mitt hjärtegull! (obs. ofrivilligt rim..:))

2011-08-24 @ 23:27:42
URL: http://fiafineass.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Men vilken snygg lägenhet lollo!!!! Shit. I want. Där lär ni väl trivas, och allra helst du med att laga mat i det heta köket. Woho! Hoppas allt är toppen! kram

2011-08-25 @ 08:47:05
Postat av: Sofie

Wooooo, vilken toppenlägenhet! G R A T T I S ! ! ! !

2011-08-25 @ 11:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback