onsdag, en dag i skogen och en kväll i köket

Jag kämpar fortfarande med att komma i kapp med uppdateringen från när jag var hemma. På onsdagen var jag, mamma, pappa, Hedvig och Assar ute i skogen för att plocka svamp. Jag älskar att vara ute i skogen, den friska luften och lugnet, och all vacker natur är oslagbar. Efter att vi plockat svamp så hälsade vi på mormor och åkte upp till "Höjden" som är mormors barndomshem. Där fikade vi och njöt av utsikten över Ören. Till slut kom vi hem med 3 kilo kantareller och dessutom ett halvkilo vildhallon, så jag bakade en kantarellpaj, en köttfärspaj och en frusen dessert med hallonen, persikor och körsbär från min brors trädgård och så bjöd vi över mormor och bror med familj.
Hos mormor finns världens största smultron!
Utsikten på Höjden
Mormor och en söt liten kopp med texten "Ät, mitt kära barn"
Söta lilla mormor!
Assar var också med men gosade sig mer än fikade.
Sen gick jag och Hedvig ner mot mormor igen och plockade massor av vildhallon på vägen
Sen kom vi hem och det var dags att börja rensa och baka paj
Och ta hand om hallonen!
Så blev det en kantarellpaj...
...och en härlig bärdessert!
Med en härlig familj på plats
Och en fantastisk solnedgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback