på väg hem till oslo

Att ta orden "hem" och "Oslo" i mun i samma mening känns alltid lika konstigt. Gränna är ju mitt hem. Mitt allra vackraste och bästa Gränna där jag alltid känner mig hemma, Gränna som alltid har varit mitt hem. Oslo är mitt hem nu, jag har bott där i över ett halvår nu och jag spenderar större delen av veckor och månader där. Det är i Oslo jag nästan varje natt faller till sömns och varje morgon vaknar upp, det är där jag jobbar och där jag lever, där jag äter alla dagens mål och det ör där jag har alla mina käraste prylar. Jag bor i Oslo nu, även om det fortfarande känns främmande att säga det, men det är så, att jag nu, mer än någonsin innan, bor i Oslo. Jag och Dave har nu i veckan, när vi hälsade på hos mamma och pappa i Gränna, hittade, kontaktade, skrev kontrakt och la deposition på en av Oslos finaste lägenheter. Där ska vi bo, jag och David, i minst två år framöver, i vårat hem i mitt älskade Oslo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback